این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


دانلود کتاب یادت باشد - خاطرات شهید حمید سیاهکالی مرادی

  • ۱۱۸۶۸
دانلود کتاب یادت باشد - خاطرات شهید حمید سیاهکالی مرادی
معرفی کتاب یادت باشد
( خاطرات شهید حمید سیاهکالی مرادی از زبان همسرش فرزانه سیاهکالی )
 
 
«یادت باشد»کتابی است که می‌شود ساعت‌ها با آن خندید و روزها با آن اشک ریخت. کتاب را که ورق می‌زنی انگار برایت همه شهدا تصویر می‌ شوند و تازه می‌فهمی آنهایی که فدایی زینب شدند، چقدر شبیه هم هستند.

کتابی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید داستان زندگی قهرمانان آن در تاریخ ثبت شود.

توصیه میکنم ادامه مطلب را حتما بخوانید.


این کتاب چند سالی هست که جزو پرفروش ترین کتاب های ایران میباشد.
 
 
 

قصه حول دو جوان متدین دهه هفتادی  است که ماجراهای گوناگونی را در طی رسیدن به هم و بعد از آن در طول زندگی مشترک طی میکنند. روایتی از دو جوان عاشق که پا بر امیال نفسانی میگذارند و علی رغم سختی ها مانع یکدیگر نمیشوند.

سبک قصه به گونه ای نوشته شده است که نه تنها ملال آور نیست، بلکه خواننده خود را در درون قصه می بیند و انگار او نیز مثل حمید و فرزانه از نزدیک این ماجراها را مشاهده میکند.

 

اگر کسی این کتاب را از ابتدا تا انتها بخواند، قطعا به دو نکته زیر اعتراف می‌کند:

  1. یک داستان عاشقی است که تا الآن در هیچ سریالی ندیده‌ام
  2. امکان ندارد که این کتاب را تا آخر بخوانی و خنده‌ها و گریه‌های عمیقی نداشته باشی
 
کلیپ دلیل نام گذاری کتاب از زبان همسر شهید:
 
 
 

به قدری همسر بزرگوار شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی داستان‌های مختلف از ابتدای آشنایی با این شهید که پسر عمه‌اش می‌شود را با جزئیات تعریف می‌کند که شما مانند یک سریال می‌توانید هر شب در درون ذهنتان این تصاویر دقیق را به صورت یک فیلم واضح مشاهده کنید و حسابی لذت ببرید. اما این سریال واقعی است و نمی‌توانی آخر آن بگویی که همه‌اش داستان بود و بازیگران آن الآن صحیح و سالم هستند. آخر داستان با تمام وجودت دوست داری که ای کاش این سریال بود و یک داستان تخیلی تا تمام رنج‌های همسر شهید را در فراع عزیزش حس نکنی و هر زمان یاد آن می‌افتی،‌ شرمنده این شهدا و خانواده‌های عزیزشان نشوی اما چه میشه کرد که این داستان واقعی است.

 

در کتاب یادت باشد تمام داستان‌های آشنایی شهید حمید سیاهکالی عزیز با همسرشان تا روزهای بعد از شهادت را از زبان همسرشان می‌خوانید و تنها راوی این کتاب ایشان است که الحق و الانصاف کار بزرگی کردند که باعث تولید این اثر زیبا، دلنشین و سرشار از درس‌های زندگی شدند.

در این چند شب که این کتاب زیبا را می‌خواندم، لحظات خاص و شیرینی را تجربه کردم و خیلی درس‌ها از زندگی این شهید بزرگوار و همسرشان گرفتم که از همسر شهید و تمام دست‌اندرکاران تولید کتاب یادت باشد کمال تشکر را دارم و امیدوارم این کتاب به زودی به تمام زبان‌های زنده دنیا چاپ شود تا مردم دنیا کمی از عشق واقعی را بفهمند.

 
 
 
بخشی از متن کتاب :


لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب (س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم»

از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم: یادم هست! یادم هست!
-یادت باشه (دوستت دارم)
+یادم هست (منم دوستت دارم)
 
 
 
 
 
+ دانلود مستند در ادامه مطلب ....
 
 
 
 
مستند ملازمان حرم قسمت 14 - شهید حمید سیاهکالی مرادی (فرزانه سیاهکالی)
 
 
مستند ملازمان حرم مجموعه ای است که به زندگی شهدای مدافع حرم از نگاه همسرانشان با حضور افتخاری دکتر شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد می پردازد. قسمت چهاردهم: زندگی شهید حمید سیاهکالی مرادی به روایت همسر محترمشان
 
 
 
 

نماهنگ نامه ای به خط گریه تقدیم شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی
 
 

«یادت باشد» یک رمان متفاوت عاشقانه  است که گوشه ای از زندگی مشترک مدافعان حرم را در 362 صفحه به تصویر کشیده است.
 

این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است و اکنون (در زمان تقریر این متن) در چاپ دوازدهم خود قرار دارد، بیانگر زندگی یکی از شهیدان مدافع حرم به نام «حمید سیاهکالی مرادی» است. در واقع خانم رقیه ملا حسنی بعد از مصاحبه با همسر شهید آن را بازنویسی کردند و سپس جناب محمد رسول ملا حسنی کار نویسندگی آن را به عهده گرفتند.
 
 

ساختار کتاب

کتاب از 3 بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول: زندگی نامه (از صفحه 1 تا 326)

فصل اول: خواستگاری تا شهریور 91

فصل دوم: عقد تا مهر 91

فصل سوم:دوره نامزدی تا دی 91

فصل چهارم: ایام نوروز و دوره مشهد تا تیر 92

فصل پنجم:عروسی و ماه عسل تا اسفند 92

فضل ششم : جریان زندگی مشترک تا تیر93

فصل هفتم: اثاث کشی تا بهمن 93

فصل هشتم: خاطرات خادمی و اعزامی رفقای حمید تا مهر94

فصل نهم: اعزام حمید به سوریه تا آبان94

فصل دهم: شهادت و دوران غربت

بخش دوم: وصیت نامه (از صفحه ص330 تا 334 )

بخش سوم: نگارخانه (از ص337 تا پایان کتاب)


#یادت_باشد #کتاب_یادت_باشد #فرزانه_سیاهکالی_مرادی #یادت_باشه #کتاب_یادت_باشه #شهید_حمید_سیاهکالی_مرادی #شهید_حمید_سیاهکالی #حمید_سیاهکالی_مرادی #حمیدسیاهکالی_مرادی
  • سلام :) 

    ممنون 

  • عالیه واقعا ممنون 🙂

  • آه

    از لحظه ای شروع به خواندن کردن تا پایان کتاب حتی دوست نداشتم ثانیه ای چشم به دیگری بیندازم . و یک دو دلی عجیب، ، نمیخوام به پایان فک کنم و دلهره دارم که به پایان داستان نرسم بهتره اما میخواهم تا پایان بی وقفه بخوانم و در تنهایی اشک ریزان باشم چادر نمازم کمک میکند اشک ها را کنار بزنم و لحظه های طلایی زندگی فرشته ای آسمانی را ورق بزنم .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی