این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


دانلود رایگان مستند گزارش آشوب

  • ۴۰۵

دانلود رایگان مستند گزارش آشوب

( روایتی مختصر از خونین ترین سال انقلاب 1360  )

مستند گزارش آشوب

 

تیزر مستند :

 

 

 

نام مستند : گزارش آشوب ( The Chaos Report )

کارگردان : محمدرضا گیوه چیان

تهیه کننده : رضا کریمی

نویسنده :  محمدرضا گیوه چیان

گوینده : محمدحسین محمودیان

سال تولید : 1399

مدت : 47 دقیقه

صاحب اثر : سازمان هنری رسانه‌ای اوج

 

 

یا

 

این چند مستند زیر هم خیلی جالبه حتما ببینید

 

 

دانلود رایگان مستند گزارش آشوب

 

مستند گزارش آشوب، روایتی داغ و خونین از ترور ها و قتل های سال 1360 به دست گروهک منافقین می‌باشد.

 

روایت این مستند از سال ۶۰ با انتخاب ابوالحسن بنی صدر به عنوان اولین رییس جمهور ایران و تشکیل اولین مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و در طی آن برخی تصاویر آرشیوی مربوط به رخدادهای آن زمان، از جمله تشییع پیکر شهیدان رجایی و باهنر و همین‌طور مصاحبه شهید لاجوردی پس از ترور موسی خیابانی برای نخستین بار پخش خواهد شد.

 

گزارش آشوب

ترور آیت‌الله خامنه‌ای، شهادت آیت‌الله بهشتی در هفتم تیرماه و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در هشتم شهریور، سه رخداد تلخ و محورهای اصلی این روایت هستند. البته در کنار آن وقایعی همچون اختفای بنی‌صدر و فرار او به فرانسه به همراه رجوی، ترورها و اغتشاشات شهری مجاهدین، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مرداد و مهر همان سال و شهادت چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام قدوسی و آیت‌الله ربانی املشی، سوء‌قصد نافرجام به حبیب‌الله عسگراولادی و ترور محمد کچویی و اسدالله لاجوردی در محوطه زندان اوین که به شهادت کچویی منجر می‌شود نیز به شکلی مختصر بیان می‌گردد. در کنار این رخدادها، قاطعیت و هدایتگری امام خمینی (ره) نیز به خوبی در قالب بیانات ایشان به تصویر کشیده شده است.

 

دانلود رایگان گزارش آشوب

 

گزارش آشوب همچنین به سرنوشت شخصیت های کلیدی اش بی توجه نیست و پایان حضور بنی صدر را در با مهاجرت مخفیانه به فرانسه و سپرده شدن فرماندهی مجاهدین به موسی خیابانی را روایت می کند. همچنین در فصل پایانی خود نیز همچنان با اشاره به ماجراهایی که نظیر ترور حسن آیت و جسدسازی از مسعود کشمیری عامل نفوذی مجاهدین خلق در نخست وزیری که از او به عنوان شهید سوم در حادثه ۸ شهریور یاد می شد، به حوادث کمتر شنیده و دیده شده ی سال ۶۰ توجه دارد.

 

دانلود رایگان گزارش آشوب

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی