این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


خطرات کاهش جمعیت از زبان آیت الله مکارم شیرازی

  • ۴۵۳

خطرات کاهش جمعیت از زبان آیت الله مکارم شیرازی



 

آیت الله مکارم شیرازی ، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کاهش جمعیت کشور و بالا رفتن سن ازدواج تاکید کردند: شعار غلط غربی فرزند کمتر زندگی بهتر در اعماق دل برخی نفوذ کرده و این کاهش جمعیت را به همراه دارد، چنین جامعه ای آسیب پذیر می شود.
 
پخش آنلاین :
 
 


دریافت
 


+دانلود کلیپ حجم 37 مگابایت

 

حضرت آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: متاسفانه علاقه به داشتن فرزند بیشتر در کشور کم شده و این امر باعث کاهش جمعیت و در نتیجه کم شدن جمعیت جوان کشور در آینده می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر کاهش جمعیت اینگونه پیش برود خطرات مهمی جامعه راتهدید می کند، تاکید کرد: باید فرهنگ اسلام در مساله ازدواج را که تاکید زیادی بر این امر مقدس و ازدیاد نسل دارد زنده کرد.

وی گفت: ازدواج در اسلام اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه مساله ای شخصی نیست بلکه امری اجتماعی است که همه مسلمانان وظیفه دارند در حد امکان خود برای تحقق آن کوشش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تفسیر سوره احزاب با بیان اینکه یکی از ویژگی های مومنان این است که به عهد خود وفا می کنند ادامه داد: برخی از لشکریان پیامبر(ص) به عهد و پیمان خود با ایشان وفادار نبوده و عهد شکن بودند.

وی تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد عهد و پیمان خود را بشکند و پایبند بودن به آن برای همگان ضروری است.

آیت الله مکارم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مومنان و روزه داران گفت: قدر شب های قدر را بدانید و دست به دامان شهید این ماه امیرالمومنین(ع) شده و در این شب ها مشکلات داخلی و مسلمانان خارجی را در نظر داشته باشید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی